משלוח חינם בקניה מעל 250 ₪.

תבניות אפיה לתנור – עצות וטיפים לבחירת התבנית המתאימה

בתור אופים, תבניות אפיה לתנור חשובות בשבילנו לא פחות מכל מרכיב שאנו משתמשים בו או כל מיומנות שיש לנו. שימוש בתבניות אפייה באיכות טובה יעזור מאוד להפוך את המאפים שלכם לטובים ביותר שהם יכולים להיות! אם אתם מחפשים כמה תבניות חדשות, אז יש כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון כדי לעשות את הבחירה הטובה ביותר לצרכי האפייה שלכם.

חומרי ייצור עבור תבניות אפיה לתנור: מתכת, זכוכית ועוד

החומר המשמש להכנת התבנית הוא שיקול גדול בבחירת תבניות אפיה לתנור. עם מתכת, זכוכית, סיליקון ועוד אפשרויות, קל להרגיש מוצף. זכרו את הדברים האלה כדי להפוך את הבחירה של כלי מטבח ותבניות אפיה לפשוטה יותר. 

באופן כללי, רוב תבניות האפייה ממתכת עשויות מאלומיניום. האלומיניום עמיד ומוליך חום בצורה טובה ואחידה, מה שהופך אותו לבחירה מצוינת עבור תבניות אפיה לתנור.

פלדה עם ציפוי אלומיניום היא גם אופציה. אלה נוטים להיות מחבתות עבות יותר ויקרות יותר. תאהבו להשתמש בשניהם, כל אחד למטרות שונות. פלדה עם ציפוי אלומיניום מציעה גם הגנה נגד הידבקות, ואלומיניום בעצמו אינו מגיב עם בלילה חומצית כמו, לימונים וחלב.

זכוכית מתנהגת שונה מאוד ממתכת. מוצרים לבית העשויים מזכוכית לא מובילים חום, כך לדוגמא, התבנית עצמה מתחממת מאוד מבלי להעביר את החום הזה גם לכל מה שנמצא בתוכה. זכוכית גם מחזיקה חום יותר מאשר תבנית אלומיניום, ולכן בראוניז לדוגמא, שנאפה בתבנית זכוכית יהיו לרוב קצוות אפויים מדי ואולי אפילו שרופים. באופן כללי, לתבניות זכוכית ייקח זמן רב יותר כדי לאפות דברים בצורה יסודית. כמו כן, לעתים קרובות מומלץ להוריד את טמפרטורת האפייה בכ-25 מעלות צלזיוס בעת שימוש בתבניות זכוכית כדי לנסות למנוע מהאוכל להישרף בקצוות התבנית.

חנות כלי מטבח מציעה היום מגוון גדול של תבניות אפיה לתנור מסיליקון. תבניות סיליקון גם אינן מעולות בהולכת חום. אם אי פעם אפיתם עוגיות בתבנית סיליקון, סביר להניח שתדעו שתחתיות העוגיות לא משחימות כל כך כאילו הן נאפו ישירות על התבנית. אם אתה אופים עם תבניות סיליקון, תכננו להגדיל קצת את זמן האפייה כדי לאפות היטב את המאפים שלכם.

תבניות אפיה לתנור

עובי תבניות אפיה לתנור: חד ורב-שכבתי

כאשר אתם הולכים לקנות תבניות מתוך חנות כלי בית, בחירת העובי הנכון של תבניות אפיה לתנור מסתכמת בדרך כלל בהעדפה. לתבניות דקות וחד-שכבתיות יש את היתרון שהן די זולות וקלות, אך הן אינן עמידות במיוחד ולא תמיד מוליכות חום באופן שווה. תבניות עבות יותר מרובות שכבות הן יקרות יותר, אבל הן בהחלט עמידות יותר. בנוסף, תקבלו תוצאות עקביות יותר מהשימוש בהם. תבניות מבודדות מספקות מעט בידוד לתבנית באמצעות שכבות מיוחדות, כלומר לוקח יותר זמן לאפות את מה שיש עליה. זה עשוי להיות עדיף במקרים ספציפיים, אבל סביר להניח שהם לא בחירה מצוינת לאפייה יומיומית.

גימור תבנית אפייה: נון-סטיק או לא

זה באמת הכל עניין של העדפה. תבניות נון-סטיק עוזרות למנוע מהמאפים להידבק וגם להקל על הניקוי, אבל בהחלט יש הבדלים במידת עמידותו של ציפויים שונים. מחבתות ללא ציפוי טפלון ידרשו קצת יותר מאמץ כדי להבטיח שהמאפים שלכם לא יידבקו. אם אתם משתמשים בנייר פרגמנט על התבניות שלכם, אז אתם לא באמת צריכים ציפוי נון-סטיק.

כדי לא להתלבט בבחירת תבניות אפיה אתם יכולים להזמין כמה סוגי תבניות ולהתנסות בכולם, עד שתבינו איזה סוג תבניות הכי מתאים לכם. הרי בקטלוג של הומי תוכלו למצוא תבניות מכל הסוגים הקיימים היום בשוק. הומי מאפשרים לכם לבחור מספר תבניות אפיה עם מחירים משתלמים במיוחד, ככה שאתם לא צריכים לוותר על אף תבנית.

תבניות אפיה לתנור- שאלות ותשובות 

  1. תבניות באילו צבעים הכי מומלץ לבחור?
    צבעים כהים סופגים חום יותר מאשר צבעים בהירים. חוק זה חל לחלוטין על תבניות אפייה. תבניות עם גימור בצבע כהה יאפו את הקצוות החיצוניים ואת התחתית מהר יותר, וישאירו את המרכז לא אפוי. אם אתם תמשיכו לאפות עד שהמרכז יהיה אפוי, אז תקבלו קצוות שרופים. תבניות בהירות, לעומת זאת, מציעות אפייה אחידה יותר כך שהמאפים שלכם ייאפו ביסודיות. אם יש לכם תבניות כהות מאוד שאינכם מוכנים להחליף, נסו להוריד את טמפרטורת התנור בכ-25 מעלות צלזיוס ולפקוח עין על מה שאתם אופים.
  2. איזו צורה עדיפה על תבניות אפיה לתנור?
    הקפידו לקחת בחשבון את צורת דפנות התבנית. אם הצדדים האלה מלוכסנים, אז גם המאפים שלכם יהיו כאלו. אבל שימוש בתבניות עם דפנות ישרות ייתנו לכם תוצאה אסתטית יותר. כחלק מצורת המחבת, קחו בחשבון גם את גובה הדפנות שלה. הקפידו לבדוק את המתכון שבו אתם משתמשים כדי לראות אם הוא מציין את גובה התבנית הנדרשת.
למעלה
סל קניות 0